115 deltagere tilmeldt til sæsonstart i Sindal Golf Klub

Lørdag den 13.april var der standerhejsning og sæsonstart i Sindal Golf Klub.  Da der stadig er nattefrost, var standerhejsningen udsat til kl. 10.00 og åbningsmatchen, som var sponsoreret af Nordjyske Bank, startede kl. 11.00. Selv om solen skinnede, var det stadig koldt, idet der blæste en isnende kold vind. Men for golfspillere er det ikke et problem – problemet kan ligge i påklædningen.

Formanden Kristian Kveiborg indledte med at glæde sig over, at så mange medlemmer havde valgt at deltage. Det er vist nok rekord. Han takkede alle, som arbejder frivilligt for foreningen og nævnte, at der til stadighed skal skaffes nye medlemmer. Der er derfor igen åbent hus i klubben den 28. april, hvor vi håber, at mange interesserede møder op.

Kristian omtalte også de nye golfregler og det nye handicapsystem. Endvidere at alle klubbens medlemmer har mulighed for at deltage i træning ved klubbens pro, hvilket er inkl. i kontingentet. Men der er selvfølgelig også mulighed for at købe individuelle lektioner.

Banens beskaffenhed er ikke som ønsket, idet fairways stadig er præget af sidste års tørke. Og selv om der er sået græs i alle ramte områder, mangler vi varme og vand, før der kommer rigtig vækst i græsset. Alle opfordres derfor til at drage omsorg for banen.

Efter formandens tale var der det traditionelle 3-foldige hurra for Sindal Golf Klub.

Herefter begav de mange spillere sig ud på banen, og gjorde sig klar til start på dagens match kl. 11.00.

Vejret var som nævnt koldt og blæsende, men heldigvis skinnede solen fra en skyfri himmel. Og der blev kæmpet bravt hele runden, selv om det på nogle af resultaterne kan ses, at der er først på sæsonen. Der er noget rust der skal bankes af!! Men helt overordnet set gik det fint, og der blev også lavet fine scorer.

Dagens matchform var stableford, ligesom der blev konkurreret om at komme nærmest flaget på alle par 3 huller. Vinderne i nærmest hullet konkurrencen – sponseret af HYTEK – blev:

Hul 2 Kaj Ø. Jeppesen, som var 2,92 m fra flaget, hul 8 Niels Peter Konnerup med en afstand på 6,40m, hul 11 Ane Marie Ovesen med en afstand på 1,23 m og endelig hul 16 Allan Olesen med en afstand på 0,79 m.

I stablefordmatchen – som var sponseret af NORDJYSKE BANK – var deltagerne var inddelt i 4 rækker. Der var præmier til de 4 bedste i hver række, og det var:

A-rækken:

Nr. 1: Carina Lykke-Eriksson med 35 point, nr. 2 Mikael Gregersen med 34 point, nr. 3 Johnny Hauberg med 33 point og nr. 4 Hanne Svendsen med 32 point.

B-rækken:

Nr. 1 Viggo Kristensen med 35 point, nr. 2 Poul Erik Gudiksen med 33 point, nr. 3 Kristian Kveiborg med 32 point og nr. 4 Esben Jensen med 30 point.

C-rækken:

Nr. 1 Tommy Jensen med 34 point, nr. 2 Jesper Vinde med 34 point, nr. 3 Henrik Pedersen med 31 point og nr. 4 Kaj Ø. Jeppesen med 30 point. (Ved pointlighed afgøres placeringen af den enkeltes spillehandicap.)

D-rækken:

Nr. 1 Kurt Sander med 46 point (Dagens højeste score!), nr. 2 Preben Jensen med 35 point, nr. 3 Carsten Pedersen med 33 point og nr. 4 Ole L. Nielsen med 31 point.

Turneringsledelsen sluttede med at takke dagens matchsponsor NORDJYSKE BANK og som altid blev der herefter råbt et 3-foldigt leve for klubben efterfulgt af et rungende S G K !!