Oprykningsspil 3 division og kval.række

I weekenden d. 14/15 september spillede Sindals hold i Danmarksturneringen oprykningsspil.

Inden sæsonstart var målsætningen at vores hold i 3. division skulle overleve i rækken. Et af vores kval.række hold skulle kvalificere sig til oprykningsspil.

Efter de indledende runder lykkedes mod forventning vores 3. divisionshold at vinde deres pulje, hvorfor de var kvalificeret til oprykningsspil.

I kval.rækken var det tæt på ultimativ succes, at begge hold kvalificerede sig til oprykningsspil. Dog glippede det for et at af holdende i sidste spillerunde.

Lørdag spillede 3. division om oprykning i Himmelbjerg mod Trehøje. Trehøje stillede med et stærkt hold, med bl.a. tidligere Europa tour spiller Knud Storgaard (i hcp. +5,4).

Trods en god indsats, måtte Sindal se sig slået 9-3. Sindal (Otto/Brian) vandt deres foursome.

Holdet bestod af:

Otto Sort

Brian Brasholt

Thomas R. Petersen

Henrik Thomsen

Oliver Prince

Casper Svendsen

Daniel Jensen

Kasper V. Hansen (holdkaptajn)

Søndag spillede kval.række holdet om oprykning til 5. division i Sebber Kloster. Normalt spilles der hulspil i det indledende gruppespil. I oprykningsspillet spilles der slagspil (uden hcp).

Hvert hold stiller med 3 singler og 2 foursomes. De 4 bedste scores tæller.

I var der 16 hold, som spillede om 8 pladser.

De to tidligere år var oprykningen glippet, så forventningen var at i år skulle det lykkedes.

I år lykkedes det heldigvis. Sindal endte på solid 5. plads (Kun 5 slag fra førstepladsen og hele 11 slag ned til 9 pladsen), hvor oprykningen langt hen ad vejen ikke var i fare. I sær på gode runder af Kenneth (75 slag) og Peter (78 slag).

Holdet bestod af:

Kenneth Jensen

Peter Sønderskov

Lasse Petersen

Kasper V. Hansen

Asger Levinsen

Martin Korsbro

John Christensen

Peter H. Jensen (holdkaptajn)

Er du nysgerrig på hvad sportsafdelingen er for en størrelse, kan du læse mere på klubbens hjemmeside:

Det oprykkende hold fra kval.rækken.