Anbefalinger til den enkelte golfspiller

1. Er du syg eller har symptomer, så bliv hjemme
  2. Hold den anbefalede afstand til golfklubbens ansatte/frivillige og efterlev deres anvisninger
  3. Ankomst til golfbanen sker tidligst 10 minutter før starttid og spillerne kører hjem umiddelbart efter at runden er færdigspillet
  4. Hold minimum to meters afstand til andre golfspillere
  5. Sørg for, at der ikke opstår kø på golfbanen. Der bør ikke lukkes igennem. Falder en bold bagud, bør spillerne samle bolden op og følge op, så de er i tempo med de andre bolde.
  6. Undgå fysisk kontakt med andre golfspillere og deres bolde/golfudstyr/scorekort. Lad være med at give hånd eller kramme før og efter runden.
  7. Undgå at berøre flagstangen
  8. Affald og knækkede tees tages med hjem af den enkelte spiller
  9. Spillerne skal overholde anbefalinger om god hygiejne og hensigtsmæssig adfærd
  10. For personer i særlige risikogrupper anbefaler Sundhedsstyrelsen, at du i særlig grad overholder de generelle hygiejneråd og råd om færden i samfundet.