Danske Bank turnering

Så er sommerferien slut, og det blev igen tid til at tage fat på klubturneringerne.

Efter en lang og tør periode faldt der ca. 20 millimeter regn fredag og lørdag, og det havde golfbanen rigtig godt af. Næsten alle søer på banen var næsten uden vand, og græsset på fairways var totalt vissent og jorden hård som sten. Den længe ventede regn bevirkede, at overfladen var lidt blødere end før. Kun greens og teesteder var grønne, da de var blevet vandet hele sommeren. Selv om solen skinnede fra en skyfri himmel, var der en frisk vind, og temperaturen mere beskeden på 18–20 grader. 80 medlemmer havde meldt sig til søndagens turnering, der var sponseret af Danske Bank i Hjørring.

Turneringen blev afviklet i 4 rækker fordelt efter handicap, og som sædvanligt var der præmie for at komme nærmest flaget i første slag på alle 4 par-3 huller. Helle Andersen var ubeskeden nok til at tage præmien på såvel hul 2 som hul 11. På hul 8 var Kim Kronborg nærmest flaget, mens præmien på hul 16 gik til Brian Brasholt.

Der var mange rigtig gode scorer, og alle vinderne spillede bedre end handicap. Der var præmie til de tre bedste spillere i hver række, og de gik til følgende spillere:

A-rækken:

1. Allan Olesen med 40 point
  2. Anders Molin Nielsen med 39 point
  3. Leif Magersholt med 36 point

B-rækken:

1. Carina Lykke Eriksson med 39 point
  2. Elis Kjærsgaard med 37 point
  3. Kurt Rishøj med 36 point

C-rækken:

1. Lene Gudiksen med 37 point
  2. Tommy Jensen ligeledes med 37 point
  3. Ole D. Jensen med 36 point

D-rækken:

1. Andreas Mygind med 45 point
  2. Flemming Nielsen med 40 point
  3. Rolf Larssen med 38 point.