Oprykning til 3. division

Søndag spillede alle Sindal Golfklubs hold i Danmarksturneringen på hjemmebane. Vores hold i 4. division herrer mødte Dronninglund – en kamp om den direkte oprykning til 3. division – vore herrehold i kval-rækken mødte Læsø og vores damer i kval-rækken mødte Dronninglund.

4. divison mod Dronninglund

Kampen mod Dronninglund i 4. division var rigtig vigtig da begge hold havde vundet lørdagens kampe og dermed stod fuldstændig lige – så vinderne af kampen ville rykke direkte op i 3. division.

Sindal kom godt fra start og efter 6 huller var SGK oppe i 3 ud af 5 matcher og nede i 2. Heldigvis lykkedes det vores hold at holde fast i den gode start og til sidst stod vi med en 9-3 sejr over Dronninglund og en direkte oprykning til 3. division – stort tillykke til holdet med præstationen og oprykningen.

Thomas Rædkjær Petersen vinder 6 – 4
Casper Svendsen deler
Brian Brasholt taber 2 – 1
Kim Kronborg og Kenneth Jensen vinder 1 – 0
Otto Sort og Lasse Petersen vinder 4 – 3

Kval-rækken mod Læsø

Vores herrehold i kval-rækken mødte Læsø – en kamp som kunne have haft betydning for at komme i oprykningsspillet – men da resultaterne lørdag ikke helt gik som håbet var kampen lidt uden betydning, da uanset udfaldet ville Løkken vinde puljen – men heldigvis viste vores herrer god moral og kæmpede sig til en storsejr på 10 – 2 over Læsø og slutter som nummer 2 i puljen – flot spillet.

Michael Jørgensen vinder 4 – 3
Allan Olesen taber 3 – 1
Asger Levinsen vinder 5 – 4
Anders Molin og Kasper Hansen vinder 2 – 0
Peter Sønderskov og Henrik Thomsen vinder 2 – 1

Dame kval-række mod Dronninglund

Vores damer i kval-rækken har været oppe imod stærke modstandere i deres pulje og i dag var ingen undtagelse – holdet fra Dronninglund vise sig at være en for stærk modstander og damer løb derfor ind i en stor øretæve på 9 – 0 – men det er heller ikke nemt når modstandernes dårligste spiller stiller op med et handicap som er lavere en vores bedste – så er det op af bakke.

Helle Hove taber 6 – 5
Lone Fjeldgård taber 4 – 3
Carina Eriksson taber 7 – 5
Hanne Svendsen og Lisbeth Kveiborg taber 2 -1

Efter kampene blev oprykning fejret i klubhuset med både champagne – burgere og lidt øl/sodavand.

Det bliver rigtig spændende i næste sæson når den står på 3. divisionsgolf i Sindal Golf Klub.

Endnu en gang stort tillykke til 4. divisionsholdet med oprykningen.