Under Par Challenge i Sindal Golf Klub: En våd start, men en tør afslutning

Lørdag den 22. juni blev Sindal Golf Klub vært for den store Under Par Challenge turnering, en del af GolfAmores omfattende turneringsserie med finale på den prestigefyldte Gut Appeldör bane i Tyskland. Med 22 hold tilmeldt var der lagt op til en dag fyldt med spænding og konkurrence på golfbanen.

Turneringsledelsen havde lovet godt vejr, men vejrguderne havde andre planer. Turneringen startede i let regn, og de første par timer blev spillet under våde forhold. Spillerne måtte kæmpe med regnen, hvilket gjorde udfordringerne på banen endnu større. Heldigvis klarede vejret op, og resten af dagen kunne afsluttes i tørvejr, hvilket gav deltagerne bedre betingelser for at vise deres golfkunnen.

Efter endt spil var der arrangeret en hyggelig middag for deltagerne. Menuen bestod af saftige koteletter, velsmagende pølser, kartoffelsalat og en frisk grøn salat. Denne lækre buffet blev nydt i godt selskab, hvor spillerne kunne dele dagens oplevelser og genleve turneringens højdepunkter.

Da måltidet var overstået, var det tid til den spændende præmieoverrækkelse. Spillerne ventede i spænding på at høre resultaterne og finde ud af, hvem der havde klaret sig bedst på dagen. Præmierne blev uddelt til de bedste hold, og der var stor glæde blandt vinderne.

Vinderne blev:

1. Henrik og Else Hegaard, 43 point
  2. Gitte Iversen og Preben Larsen, 42 point
  3. Otto Sort og Helle Scheuer, 40 point
  4. Karsten Dam Jensen og Allan Hellegaard, 39 point (laveste hcp)
  5. René Pedersen og Freja Poulsen, 39 point (laveste hcp)
  6. Hans Henning Jakobsen og Otto Nielsen 39 point (laveste hcp)
  7. Jan Østergaard Nielsen og Heidi Svaneborg 39 point
  8. Poul Erik og Lene Gudiksen, 38 point
  9. Casper Vinther NIelsen og Jonathan Springborg, 37 point
  10. Mathias Larsen og Dennis Holst 36 point (laveste hcp)

Nærmest hullet hvor man kunne vinde et par FootJoy golfsko

Hul 11: Rasmu Rughaven 0,68 meter
Hul 8: Brian Ejsing 1,04 meter
Hul 16: Jan Østergaard Nielsen 2,03 meter
Hul 2: Jan Østergaard Nielsen 2,40 meter

Stort tilykke til Henrik og Else Hegaard med turen ti Gut Appeldör og til Rasmu Rughaven med FootJoy skoene.

Under Par Challenge i Sindal Golf Klub blev trods den våde start en succesfuld og mindeværdig turnering – og den afsluttedes selvfølgelig med et trefoldigt hurra for Sindal Golf Klub og GolfAmore afsluttende med SGK.